Цитата:
Сообщение от EuJohnus
Блока блоке рознь.
LSD (типа Квайф) при нулевом зацепе не работает! 
|
А когда у нас нулевой зацеп? Только когда одно колесо на мокром льду. А при езде по трассе, даже по мокрой, зацеп на ведущих колесах при разгоне есть всегда, и на второе колесо может передаваться до 3-5 раз больше момента, чем без дифа.
Второй вариант - если подвеска не справляется, и заднее колесо задирается в повороте. Но по-моему это происходит только при торможении в повороте, а при выходе на апекс диф уже дает возможность опереться на заднее внешнее колесо, и начать разгон быстрее.
http://mgaguru.com/mgtech/rearaxle/ra302c.htm
"These can be designed with torque bias of 3:1 or up to 5:1. So if one wheel begins to lose traction the other wheel can receive up to 5 times as much torque as the one that is slipping. It also has the advantage of being able to transmit nearly all of the propshaft input torque to the wheels, proportioning torque appropriately up to the point where both wheels might spin at the same time.
Unfortunately five times zero is still zero, so when one wheel hits a patch of wet ice it will still spin, and the other wheel will be limited to five times the torque as the one on ice. This works well as long as the low torque wheel still has some grip and some available torque, but if you lift a wheel in a fast turn it will immediately revert to zero torque all around like an open differential. As such, this works best with well tuned suspension that can keep the drive wheels planted on the pavement."