![]() |
Блока QUAIFE на каймане
вопрос возник
купил машину уже с блокой QUAIFE сегодня выезжал заезжал из бокса по снегу резина летняя стоит(но это не важно) буксуешь - и крутится только одно колеса я чот не понимаю.... как так))) блоки нема или преднатяг нуль там уже у кого стоит? |
Quaife ATB Helical LSD differential
Quaife ATB Helical LSD differential for Porsche Cayman S is suitable for Porsche Cayman S models, to replace the standard open differential. A direct replacement for the standard Porsche differential, the Quaife ATB Helical LSD differential transforms your car’s performance. Unlike a conventional plate-style limited slip differential, the Porsche Cayman S Quaife ATB Helical LSD differential relies on gears rather than clutch plates for its operation. That means it is much smoother in operation. The Porsche Cayman S Quaife ATB Helical LSD differential never locks harshly with a set pre-load of wheel slip across the driven axle, like a conventional LSD. Rather, the Porsche Cayman S Quaife ATB Helical LSD differential automatically biases the torque away from the spinning wheel across the axle, to a constantly varying degree, and never locks. The Porsche Cayman S Quaife ATB Helical LSD differential has many benefits over a standard open differential, including maximising traction and minimizing wheelspin, eliminating torque steer and snatching in front wheel drive cars compared to conventional LSD units, and a maintenance-free design which retains the standard oil lubrication. The Porsche Cayman S Quaife ATB Helical LSD differential is proven in circuit and drag racing, rallying and road use, and is produced from Corus steel billets, and is CAD designed and CNC machined, then inspected to ISO 9001 standards. With over 370 applications, the Quaife ATB Helical LSD differential is second to none. Accept no imitations! Quaife ATB Helical LSD differentials are used by Ford, General Motors and Daimler-Chrysler as original equipment. The Quaife ATB Helical LSD differential for Porsche Cayman S is also now subject to a lifetime warranty (subject to terms and conditions). Please confirm your application using the attached techncial drawing |
или она и не должна блокировать жестко
а просто перекидывает |
Все правильно. У тебя gear type LSD
The problem of gear LSD (istead of clutch type LSD) is that when one tire has LITTLE or NO grip (zero axle-load), the other wheel gets ZERO DRIVE Так что тебе надо взять дисковую блокировку - clutch type LSD. Например, Drexler или KAAZ |
kaaz хочу
ну я так и думал а вообще есть плюсы от этой блокировки, которая у меня стоит? кто использовал? |
Дайте линков на KAAZ и Drexler на 996?
|
Цитата:
|
Цитата:
Минус то, что у буксующего колеса должен быть хоть какой-то зацеп! |
По поводу дрекслера: когда я на дрифте разорвал привод, машина не поехала с дрекслером в редукторе. Так, слегка подергивалась на минимальной скорости, только если с горочки. (на Z4)
|
Цитата:
|
Цитата:
|
Кто нибудь может подсказать на Бокстере эС с ПАСМ в базе есть какая-либо блокировка?!
|
Цитата:
|
Цитата:
|
Maximus
Напиши вот этой тете вопрос по поводу Дрекслера. Она ответит. Николь понимает по английски. Это будет проще чем искать на их сайте N.Hansl@drexler-motorsport.com По Каазу Не нашел у них на 996 http://www.kaazusa.com/lsd_porsche.html |
Спасибо!
|
Связался с Kaaz. У них все же есть блока на 996.
Пиши им сюда: sales@kaazonline.com Перца зовут Ray У меня были сомнения насколько они круты в кольце (знаю что в дрифте они уважаемы). Так отписались, что все ок Thanks for your reply. The clutch type lsd is most commonly used lsd in road racing, autocross, drift and rally scene. Also in U.S., there are many teams using our lsd uit for the Legend Racing series (almost like circle track racing). Yes we do make Porsche units from early 915 gearbox up to 996 model G50 gearbox. |
Цитата:
да и ssk уж продан давно. |
Текущее время: 18:44. Часовой пояс GMT +4. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc. Перевод: zCarot
Официальный форум Порше Клуба