Очень даже убирается резонатор из впускной трубы.
Либо таким вот комплектом:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/aFe-S...#ht_1215wt_939
Фильтр оттуда, правда, на помойку и использовать только патрубок.
А я поехал к тюнерам и мы собрали впускную трубу из селиконовых патрубков и вставок, которые используют в турбо-китах.
Что касается заслонки, то она часть системы резонансного впуска.
У тебя сейчас получается воздух подаётся в цилиндры всё время по длинному каналу коллектора.
Вот описание работы системы. Если с английским не очень хорошо, переведи через translate.ru
The Boxster inherits its twin-resonance air induction system from the 911
Carrera. The system acts as a “resonance supercharger,” allowing the engine
to draw from higher velocity airflow at certain engine speeds. A crossover pipe
connects the individual air collector/resonance chambers for each cylinder bank.
A flap in the pipe remains closed from idle to about 3,100 rpm. When it opens,
each cylinder bank can draw from airflow “excited” by the resonance created by
alternating induction between all six cylinders. In essence, “dual resonance”
creates two induction paths for each cylinder. Below 3,000 rpm, the cylinders
draw air from a “short” path. From 3,000 rpm to about 5,100 rpm – when the
resonance flap opens – the cylinders draw from a long intake path, which
boosts torque. Above 5,100 rpm, the flap again closes to allow the cylinders
to draw intake air from a shorter intake path to boost horsepower at higher
engine speeds.